субота, 3. јул 2010.

Како се осваја свет?

Knjiga

Како се осваја свет?


Био једном један богати човек који је желео да купи све на свету. Прво је купио сва мора, шуме, реке и људе и све оно што постоји на планети Земљи. Међутим, то му није било довољно. Богати човек је желео много више. Желео је да купи и освоји цео свет.


После планете Земље, богаташ је купио Месец, Сунце и све планете у Свемиру. Након тога, пожелео је да има све звезде које се сјаје на небу. Није прошло много, а све звезде су биле у његовом власништву. При куповини је добио попуст на количину и две комете гратис. Остале су још две црне рупе, које је богаташ купио на распродаји. Пошто није знао да ли је купио све на свету, отишао је ког најпаметнијег човека на свету и питао га:

- Добар дан, господине. Чуо сам да сте ви најпаметнији човек на свету. Реците ми, да ли сам купио све на свету?

- Нажалост нисте. Постоји на планети Х47 један мрав кога још нисте купили. – рече најпаметнији човек на свету.

Богаташ је онда отишао на планету Х47 и пронашао мрава који је слободно шетао и радио.

- Извините господине мраве, ја сам најбогатији човек на свету и желим да вас купим. – рече богаташ.

- Уколико желите да ме купите, морате од мене купити књигу „Како купити и освојити свет“. У њој, између осталог, пише и оно што вас интересује, а то је како се осваја мрав који слободно ради и шета. – рече мрав.

- А колико кошта књига? – упита богаташ.

- Одмах ћу вам рећи да књига није јефтина. Морате ми дати сво ваше богатство и све оно што поседујете на свету. – одговори мрав.

- Књига јесте скупа, али вреди. Због тога ћу вам дати сво моје богаство, а ви ми дајте књигу.

Мрав даде књигу богаташу и овај оде да је чита. Међутим, књига је била зачарана. Добијала је нове странице сваки пут када би се прочитала до краја. Богаташ није могао да је прочита и одлучио је да је врати назад.

- Добар дан, господине мраве. Ви сте ми продали књигу која не може да се прочита. Ја вам је, овом приликом, враћам, а ви ми лепо вратите сво богатство које сам вам дао. – рече богаташ.

- Нажалост господине, не могу да вам вратим ваше богатство. Ја сам, помоћу вашег богатства, купио књигу знања и једино њу могу да вам вратим назад. – рече мрав.

- У реду, дајте ми ту књигу знања, а ја ћу је продати и бићу опет богат човек. – рече богаташ.

- Ево вам књига, али је немојте продавати. Помоћу ове књиге можете освојити цео свет. – рече мрав.

- Како то мислите? – упита богаташ.

- Лепо, свет се не може освојити новцем и богатством, али се може освојити учењем и знањем. – рече мрав.

- Господине мраве, искрено верујем у то што кажете. Због тога ћу читати књигу знања и знањем освајати свет, али ако нешто не буде у реду знајте да ћу се опет вратити. – рече богаташ.

Међутим, богаташ се никада није вратио код мрава. Он и данас чита књигу знања и учењем осваја свет. И једнога дана видећете, богаташ ће освојити свет.

Милош Стефановић